Piękna i Zdrowa Kobieta | muzulmanka.pl

Weź sprawę w swoje ręce i zadbaj o to, by czuć się piękną i być zdrową. Tutaj znajdziesz wszystkie rady i opinie ekspertów, których tylko mogłabyś potrzebować. Nie zwlekaj i zacznij zdrowy tryb życia teraz.

Na śniadanie owsianka

Na śniadanie owsianka


Śniadanie jako jeden z trzech tradycyjnie spożywanych w ciągu dnia głównych posiłków zyskuje szczególne znaczenie, gdy przyjrzymy się zegarowi narządów tradycyjnej medycyny chińskiej.

W godzinach 7.00 – 9.00 rano przypada maksimum energetyczne przyjmującego pokarmy Żołądka, a później, pomiędzy 9.00 a 11.00 swoje dobowe maksimum ma Śledziona. W tradycyjnej medycynie chińskiej Śledziona, a precyzyjniej obieg czynnościowy Śledziony i trzustki, jest odpowiedzialna za transformację i transport we właściwe miejsce substancji pochodzących z pożywienia i napojów. Jest to kluczowy organ dla wytworzenia Qi i Krwi, a jego osłabienie może być główną przyczyną gromadzenia się Wilgoci, następnie Śluzu, a w konsekwencji wielu wynikających z tego problemów zdrowotnych. Śledziona „lubi ciepło”, dlatego – dbając o swoje zdrowie – aby stale wzmacniać Qi Śledziony, należy dążyć do spożywania dwóch – trzech ciepłych, gotowanych posiłków dziennie.

Dla osób poważnie osłabionych, wyczerpanych, cierpiących na chroniczne schorzenia, szczególne znaczenie ma ciepłe śniadanie przygotowane z wysokiej jakości składników, najlepiej pochodzących z gospodarstw ekologicznych. Jest ono po prostu kluczowym dla wzmocnienia osłabionego organizmu posiłkiem. Dobrej jakości posiłek spożywany w porze dobowego maksimum energetycznego Żołądka potencjalnie może być w stu procentach wykorzystany przez nasz organizm. Analogicznie obfite posiłki spożywane wieczorem, kiedy Żołądek (około godz. 19.00-21.00) i Śledziona (21.00-23.00) mają swoje dobowe minimum energetyczne, łatwo stają się balastem dla systemu trawiennego, a nawet przyczyną niespokojnych, nieprzespanych nocy.

Jedną z wielu możliwych propozycji dań nadających się na ciepłe śniadanie jest owsianka. Gdy nam zasmakuje i poczujemy jej odżywcze i wzmacniające działanie, może stać się stałym elementem w naszej codziennej diecie.
Przyjrzyjmy się działaniu i wartościom odżywczym ziaren owsa. Na początku opiszę je z zielarskiego punktu widzenia. Owies może być stosowany w formie zalecanego przez zielarzy wyciągu wodnego (w jęz. angielskim LE – Liquid Extract). Termicznie jest określany jako neutralny lub rozgrzewający, ma smak słodki, ale także lekko gorzki oraz lekko kwaśny – ściągający. Oddziałuje na obiegi czynnościowe Śledziony, Serca, Nerek i Płuc keto guru gdzie kupic. W dietetyce opartej na teorii Pięciu Przemian bardzo często klasyfikowany jest w przemianie Metalu, do której przynależą Płuca. Cechuje go przede wszystkim bogate działanie tonizujące, a więc, uwzględniając łącznie działanie według medycyny chińskiej i zastosowanie według wskazań zachodnich:

  • tonizuje Qi Śledziony i Jelit, może być zastosowany przy wyczerpaniu, podczas procesu zdrowienia, oraz w syndromie „nieszczelnych jelit” (leaky gut)
  • tonizuje Qi Śledziony i Nerek w stanach wyczerpania nerwowego, depresji i nerwowego drżenia
  • tonizuje Qi Serca i Śledziony przy wyczerpaniu i depresji
  • tonizuje Qi Serca, uspokaja Ducha Serca, stosowany w stanach umysłowego, emocjonalnego i fizycznego wyczerpania z towarzyszącymi nastrojami depresyjnymi, huśtawką nastrojów, nerwowym pobudzeniem, niepokojem; ponadto użyteczny w okresie menopauzy z uderzeniami gorąca i chwiejnością emocjonalną

Gdy chcemy zastosować nasiona owsa (Avena sativa semen) pod postacią wyciągu wodnego, odpowiednie będzie podawanie go trzy razy dziennie w dawce 2 do 4 mililitrów przy mocy wyciągu 1:1.
Pośród różnych ziaren owies wyróżnia się wyjątkowo wysoką zawartością lipidów, protein oraz składników mineralnych: krzemu, manganu, fosforu, magnezu, żelaza i cynku. Fosfor jest niezbędny do prawidłowego rozwoju mózgu i nerwów. Owies działa kojąco, leczy układ nerwowy. Ponadto usuwa cholesterol z przewodu pokarmowego i naczyń krwionośnych, wzmacnia także mięsień sercowy. Dzięki wysokiej zawartości krzemu wspiera regenerację układu kostnego i tkanki łącznej. Polecić go można szczególnie osobom słabym, wyczerpanym, w sytuacji, gdy – mówiąc językiem medycyny chińskiej – zauważamy niedobory i potrzebę ogólnego odbudowania Qi oraz wzmocnienia Śledziony-trzustki kto.

A oto prosty przepis na zdrową! owsiankę do przygotowania w zgodzie z harmonizującym smak i działanie potraw odżywczym cyklem teorii Pięciu Przemian. Gotując owsiankę, między kolejnymi smakami/przemianami należy zachować około dwuminutowe przerwy. Przepis nie zawiera mleka, gdyż jest ono, podobnie jak wytwarzane z niego produkty, częstą przyczyną problemów z nadmiarem Wilgoci i Śluzu w organizmie. Jeśli po wprowadzeniu zwyczaju spożywania na śniadanie owsianki zauważymy, że zbyt szybko ponownie odczuwamy głód, może to oznaczać że potrzebujemy posiłku zawierającego więcej białka. Możemy wtedy na przykład dodać do owsianki orzechy, ale też dla wielu osób bardziej odpowiednie będzie inne ciepłe śniadanie, składające się z przygotowanej w kilkanaście minut zupy warzywnej oraz delikatnie usmażonej jajecznicy z jaj od kury hodowanej w humanitarny sposób, czy też kaszy jaglanej przyrządzonej na słodko lub na słono. Możemy wtedy na przykład dodać do owsianki orzechy, ale też dla wielu osób bardziej odpowiednie będzie inne ciepłe śniadanie, składające się z przygotowanej w kilkanaście minut zupy warzywnej oraz delikatnie usmażonej jajecznicy z jaj od kury hodowanej w humanitarny sposób, czy też kaszy jaglanej przyrządzonej na słodko lub na słono

Rate this post